Aşağıdaki tablo’da Geleneksel ve Oluşturmacı Sınıfların özellikleri karşılaştırılmıştır.
Geleneksel Sınıflar | Oluşturmacı Sınıflar |
Eğitim programı temel becerileri vurgular, ilerleme parçadan bütüne doğrudur. | Eğitim programı önemli kavramları vurgular, ilerleme bütünden parçaya doğrudur. |
Programa sıkı sıkıya bağlılık önemlidir.
| Öğrenci soruları üzerinde durma ve öğretimi bunlara göre yönlendirme önemlidir. |
Programdaki etkinlikler büyük ölçüde ders ve çalışma kitaplarına dayalıdır. | Programdaki etkinlikler büyük ölçüde birincil bilgi kaynaklarına ve öğrenci materyallerine dayalıdır. |
Öğretmenler genellikle didaktik biçimde davranırlar ve öğrencilere bilgi sunarlar.
| Öğretmenler genellikle etkileşimli biçimde davranırlar ve öğrencilerin kişisel bir anlayış geliştirmeleri için çalışırlar. |
Öğrenmeyi değerlendirme etkinliği genellikle öğretimden ayrı olarak görülür ve her zaman sınavlarla yapılır. | Öğrenmenin değerlendirilmesi, öğretme işiyle iç içedir ve öğretmenin öğrenci çalışmalarının sonuçlarını gözlemlemesiyle yapılır. |
Her öğrenci temelde yalnız başına çalışır. | Öğrenciler genellikle gruplar halinde çalışırlar. |
Öğrenciler, öğretmenin üzerine türlü bilgileri yazacağı boş bir levha olarak görülür. | Öğrenciler, gerçek dünyaya ilişkin kuramlar oluşturabilen düşünürler olarak görülür. |
Öğretmen öğrencinin öğrenmesini değerlendirmek için doğru cevabı arar. | Öğrencilerin değerlendirilmesi öğretme süreciyle içiçedir, öğrencilerin çalışmaları, portfolioları ve öğretmenin öğrencileri çalışma sırsında gözlemlemesi sonucunda olur. |
No comments:
Post a Comment