Aşağıdaki tablo’da Geleneksel ve Oluşturmacı Sınıfların özellikleri karşılaştırılmıştır.
Geleneksel Sınıflar  | Oluşturmacı Sınıflar  | 
Eğitim programı temel becerileri vurgular, ilerleme parçadan bütüne doğrudur.  | Eğitim programı önemli kavramları vurgular, ilerleme bütünden parçaya doğrudur.  | 
Programa sıkı sıkıya bağlılık önemlidir. 
  | Öğrenci soruları üzerinde durma ve öğretimi bunlara göre yönlendirme önemlidir.  | 
Programdaki etkinlikler büyük ölçüde ders ve çalışma kitaplarına dayalıdır.  | Programdaki etkinlikler büyük ölçüde birincil bilgi kaynaklarına ve öğrenci materyallerine dayalıdır.  | 
Öğretmenler genellikle didaktik biçimde davranırlar ve öğrencilere bilgi sunarlar. 
  | Öğretmenler genellikle etkileşimli biçimde davranırlar ve öğrencilerin kişisel bir anlayış geliştirmeleri için çalışırlar.  | 
Öğrenmeyi değerlendirme etkinliği genellikle öğretimden ayrı olarak görülür ve her zaman sınavlarla yapılır.  | Öğrenmenin değerlendirilmesi, öğretme işiyle iç içedir ve öğretmenin öğrenci çalışmalarının sonuçlarını gözlemlemesiyle yapılır.  | 
Her öğrenci temelde yalnız başına çalışır.  | Öğrenciler genellikle gruplar halinde çalışırlar.  | 
Öğrenciler, öğretmenin üzerine türlü bilgileri yazacağı boş bir levha olarak görülür.  | Öğrenciler, gerçek dünyaya ilişkin kuramlar oluşturabilen düşünürler olarak görülür.  | 
Öğretmen öğrencinin öğrenmesini değerlendirmek için doğru cevabı arar.  | Öğrencilerin değerlendirilmesi öğretme süreciyle içiçedir, öğrencilerin çalışmaları, portfolioları ve öğretmenin öğrencileri çalışma sırsında gözlemlemesi sonucunda olur.  | 
No comments:
Post a Comment