Oluşturmacılık ve Sınıf İçinde Yakından Dinleme
Confrey’in Piaget’nin klinik görüşmelerinden uyarlayarak geliştiridiği yakından dinleme ilkeleri şunlardır:
öğrencilerin sözlerinden kanıtlar sağlama;
sorunun gelişimini izleme, bakış açısından ayrılmadan;
öğrencilerin özerk ifadelerini destekleme;
öğrencilerin ifadelerinden açıklama ve farklı şekillerde ifade edilmesini isteme;
yöntemi desteklemediği durumlarda değerlendirme içeren ifadelerden kaçınma;
cevap veren rolünden çıkmak;
öğrencinin etkileşimde duygusal olarak kendine güvenli bir şekilde kaldığını ve sorun çözümüne katıldığını kontrol etme;
öğrencinin hataları ve çelişkileri bulmasına olanak verme;
ifadenin tam olarak ortaya çıkmasına olanak verecek zamanı sağlama.
Kaynakça
CONFREY, J.:1998 “Voice and Perspective: Hearing Epistemological Innovations in Students”, Construnctivism and Education, Ed. by Larochelle, M. & Bednarz, N. & Garrison, J. Cambridge University Press, Cambridge, UK, pp. 104-121.
Çeviren: Tuncer Can
No comments:
Post a Comment